Cum măsori succesul unui comunicat de presă?

1+6 pași pentru un comunicat de presă reușit

Comunicatele de presă sunt unele din cele mai importante resurse pe care se bazează jurnaliștii pentru a genera idei pentru articole. Din perspectiva companiilor, comunicatele sunt printre cel mai des folosite instrumente de relaţii publice pentru a genera acoperire media.

Ca să te asiguri că în comunicatul de presă pe care intenționezi să ȋl transmiți este o poveste newsworthy – demnă de o știre, trebuie sa evaluezi cȃteva elemente universale de evaluare. Este ceva cu adevărat de interes pentru publicul tău?

Iată ce ȋnseamnă o poveste newsworthy:

  1. Impact

Probabil cel mai important element este dacă știrea are sau nu un impact asupra publicului unei publicaţii. Cu cât sunt mai multe persoane afectate, cu atât interesul va fi mai mare.

  • Proximitate

Jurnaliștii sunt interesați de lucrurile și acţiunile care le afectează comunitățile. Evenimentul este aproape sau cât impactantă este știrea în regiunea ta?

  • Timeliness – Actualitatea

Consumatorii de știri se așteaptă la informații recente, noi. Informațiile sau evenimentele se întâmplă în viitor? Dacă s-a întâmplat în urmă cu câteva zile, este probabil să nu mai fie interesant pentru o știre.

  • Importanţa

Evenimentele și anunțurile care implică cifre importante sau personalităţi recunoscute vor genera  acoperire media.

  • Conflict

Poveștile implică adesea un conflict sau presupun o controversă.

  • Interes uman

Povești care se pot conecta cu publicul la nivel emoțional. Elementele de interes uman pot adăuga valoare de știre unor povești cărora le lipsesc alte valori.

  • Noutate

Nou, ciudat, pentru prima dată, ȋn premiera – sunt situații care pot influența ȋn mod decisiv decizia unei publicatii de a publica o știre.

Abia după ce ai stabilit că ai o poveste NEWSWORTHY, concepi comunicatul:

  1. Creează un titlu convingător care să facă oamenii să vrea să citească mai mult.
  2. Începe cu un “cârlig” puternic. Primul paragraf il ajută pe ziarist să ințeleagă dacă are o știre sau nu și tot acolo decide dacă continuă să citească sau nu
  3. Scrie într-un stil clar, concis și ușor de citit. Evita jargonul, limbajul tehnic si buzzwords. Metaforele nu sunt binevenite ȋntr-un comunicat de presă!
  4. Asigură-te că povestea ta are un unghi interesant pentru publicul tău
  5. Include studii, informaţii despre piaţă, trenduri și citate de la experți sau persoane afectate de problema despre care scrii;
  6. Scrie povestea cu piraminda inversată. Cele mai importante informații se comunică la început, urmate de informații de background, citate, biografii sau explicații suplimentare. La final scrie un boilerplate – informaţiile despre compania care emite comunicatul.

Nu vezi eticheta dacă te afli ȋn interiorul sticlei. A stabili dacă o poveste este demnă de știri și de un comunicat de presă ȋnseamnă să privești obiectiv, din afară, o povestea despre care vrei să scrii și să te pui ȋn locul jurnaliștilor pe care vrei să ȋi abordezi.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *